Ajax P-07 pronssille OTP Jouluturnauksessa
Julkaistu: 10.12.2018 00.00

Ajax P-07 pronssille OTP Jouluturnauksessa

Ajax P-07 jatkoi hyviä otteitaan OTP:n Jouluturnauksessa 9.12.2018. Viikko aikaisemmin OLS 07:n kovatasoisen kutsuturnauksen pronssimitali sai jatkoa. Ensimmäisessä ottelussa kaatui 08-ikäluokassaan hyvin menestyneet Limingan Pallokarhut lukemin 5-0. Toisessa ottelussa OLS keltainen oli taas Ajaxia vahvempi lukemin 4-0 tomeran alkurynnistyksensä ansiosta. Omat hetkensä oli ottelussa myös Ajaxilla. Alkulohkon viimeisessä ottelussa vastaan asettui OLS kaatanut mutta Pallokarhuille pisteet menettänyt OPS. Täten finaalipaikka oli turnaussääntöjen mukaan maalierolla vielä otettavissa. Lopulta 5-1 voitto ei finaaliin riittänyt. Täten pronssiottelussa vastaan asettui OTP. Ottelu alkoi tasaisena ja molemmat joukkueet saivat luotua maalipaikkoja, kunnes hallinta kääntyi Ajaxille ja oli vain ajan kysymys, milloin johtomaali syntyy. Ja näinhän siinä kävi ja lopulta pronssimitalit kaulaan.

Joukkueen näkyvimpiä pelaajia olivat keskikentän moottorina toiminut Joel Lotvonen ja joukkueen parhaimpana viimeistelijänä onnistunut Aapo Takalo Ajax P-06:sta sekä keskuspuolustajana varmasti vastustajan hyökkäyksiä pysäyttänyt Niko Haapalainen. Lisäksi LHR-toiminnan ja seuran maalivahtiharjoittelun kautta oppia ammentaneet Aatu-Eemeli Sipilä ja Jesse Suuronen osoittivat erinomaista edistymistään maalivahteina. Tähän lisättynä erinomaisen pelinluvun omaava puolustaja Kasperi Koskinen, vikkeläkinttuiset Pessi Markuksela, Viljami Perälä ja Christian Vuorinen sekä aina juonikas Hannes Haukipuro, voidaan todeta joukkueen etenevän hyvää tahtia kohti seuraavia tavoitteita.

Kiitokset OTP:lle hyvin järjestetystä turnauksesta!

Antti Kiviniemi, vastuuvalmentaja, Ajax P-07

Joukkue (vasemmalta): Aapo Takalo, Niko Haapalainen, Joel Lotvonen (c), Kasperi Koskinen, Pessi Markuksela, Christian Vuorinen, Jesse Suuronen, Viljami Perälä, Hannes Haukipuro ja Aatu-Eemeli Sipilä.