Piirisarjaturnaukset Haukiputaalla ja Kempeleessä 8.-9.6.2019
Julkaistu: 11.06.2019 00.00

Piirisarjaturnaukset Haukiputaalla ja Kempeleessä 8.-9.6.2019

Viikonloppuna pelattiin piirisarjaturnaus Haukiputaalla ja Kempeleessä

Kesän 2019 aikana Ajax-Sarkkirannan 08-09 tyttöjoukkue pelaa kahdessa piirisarjassa ja Junnuliigassa. Joukkueen tyttöjä nähdään sekä pojat 11 taso 2 -sarjassa että tytöt 11-10 -sarjassa. Omalla tasolla pelaaminen kehittää ja haastetta haetaan kaikille pelaajille kesän aikana useiden turnausten muodossa. Tämä tietääkin siis kiireistä aikaa myös valmennukselle ja taustajoukoille.

Viime viikonloppuna Ajax-Sarkkirannnan tytöt pelasivat lauantaina t11-10 -piirisarjaa Haukiputaalla ja p11-sarjaa sunnuntaina kotiturnauksena Kempeleessä. Haukiputaalla vastaan asettui ensimmäisessä pelissä FC Raahe. Ajax:n tytöt menivät alussa johtoon, mutta peli kääntyi tiukaksi taisteluksi, jossa maalivahtipeli oli yksi ratkaiseva tekijä, joka kannatteli Ajax:n 2-1 voittoon. Toinen peli pelattiin kaatosateessa SantaClaus joukkuetta vastaan. Viimeisessä pelissä, Limingan Pallokarhuja vastaan, maalipaikat olivat ajoittain kovan työn takana. Vaikka tässä pelissä tulikin niukka tappio, olimme kuitenkin tietyillä osa-alueilla hieman vastustajaa juonikkaampia. Murtavia syöttöjä tuli pelissä huomattavan paljon, mutta viimeistely oli tällä kertaa hankalaa. Kaiken kaikkiaan hyvä pelipäivä tytöillä. Peliaikaa, vastuuta ja roppakaupalla kokemusta tuli kymmenhenkiselle tyttöpoppoolle hyvässä määrin.

Sunnuntain piirisarja oli Ajax:n tytöiltä kokonaisuudessaan tasapainoinen. Peleissä nähtiin vahvaa pelaamista jokaisella osa-alueella. Vastustajan pelitilaa rajoitettiin mallikkaasti ja pallonriistot olivat omaa luokkaansa. Tällaisen esityksen jälkeen kolme voittoa kolmesta pelistä (Limingan pallokarhut, Tp-47 ja FC Raahe) oli enemmän kuin ansaittua. Talven fysiikkaharjoitukset alkavat selvästi tuottamaan tulosta, koska poikajoukkueittenkin valmentajilta tuli kommenttia, että tytöt olivat fyysisesti vähintäänkin poikien tasolla, ehkä jopa vahvempia. Uusille pelinohjaajille myös iso kiitos, ensimmäisiä pelejä viheltäneet pelinohjaajat selvisivät tehtävästään mukavasti.

Mitäpä olisivat kotiturnaukset ilman talkoilevia vanhempia? Tälläkin kertaa Ajax-Sarkkirannan kioskilta löytyi joukko vanhempia, jotka tarjoilivat kuumaa kahvia ja makkaraa, ynnä muita herkkuja pelejä seuraaville kannustusjoukoille. Kioskimyynti tukee taloudellisesti sekä seuraa että joukkuetta ja onhan se samalla myös hyvä tilaisuus tutustua lasten joukkuekavereiden vanhempiin.