Vaasa Cup 4.-7.7.2019
Julkaistu: 12.07.2019 00.00

Vaasa Cup 4.-7.7.2019

Kirjoittajat: Katariina Walker

Ajax Sarkkirannan 10- ja 11-vuotiaiden tyttöjoukkueet taistelivat tiensä finaalipeleihin Wasa Footballcup -turnauksessa

Ajax Sarkkirannan 10- ja 11-vuotiaat tytöt osallistuivat kolmella joukkueella Wasa Footballcup -turnaukseen Vaasassa 5. - 7.7.2019. Joukkueista kaksi pelasi E-11 sarjaa ja yksi E-10 sarjaa. Wasa Footballcup on vuosittain järjestettävä perinteinen ja kansainvälinen turnaus, joka on yksi Suomen suurimmista juniorijalkapalloturnauksista. Tänä kesänä turnauksessa oli mukana yli 280 joukkuetta. E-11 sarjassa pelasi 22 joukkuetta ja E-10 sarjassa joukkueita oli 14.

Ajax Sarkkirannan E-10 sarjan joukkue ylsi vakuuttavaan lohkovoittoon ja jatkopeleissä joukkueen peli vain parani. Finaalipelissä oli vastassa tuttuakin tutumpi naapuriseura Limingasta, josta ajaxilaiset tällä kertaa ottivat vahvalla esityksellä selkeän voiton. Turnausvoittoon joukkueen siivitti laajalla rintamalla kannettu vastuu ja useat onnistumiset pelikentällä.

Vuotta vanhempien sarjassa Ajax Sarkkirannan finaalivastukseksi oli itsensä raivannut nurmijärveläinen NJS, joka vaikuttaa olevan yksi valtakunnan ikäluokkansa huippujoukkueista tällä hetkellä. Vastustaja voittikin turnauksen huomattavasti paremmalla pelillä. Finaalipeli oli erinomainen mahdollisuus päästä mittaamaan joukkueen tämän hetkistä osaamista ja tasoa maan kärkitasoa vastaan.

Kolmas joukkue lähti nauttimaan tapahtumasta ja hakemaan turnauskokemusta joukkueen uusimmille pelaajille, joilla osalla on harrastusta takana vain muutamia kuukausia. Tämänkin ryhmän tytöistä todella moni näytti pelikentillä aivan huikeita suorituksia ja tasonnostoja pelistä toiseen. E-11 sarjan 12. sija on loistava suoritus ottaen huomioon joukkueen vähäisen kokemuksen.

Joukkueen päävalmentaja Toni Kinnunen kiittelee kaikkia turnaukseen osallistuneita pelaajiaan. “Valmentajana oli palkitsevaa seurata, kuinka käytännössä jokainen pelaaja pisti itsensä likoon joukkueen ja pelikavereiden onnistumisten eteen. Kaikkien joukkueiden toimesta tehtiin paljon maaleja, hienoja harhautuksia, upeita syöttökuvioita ja tiivistä puolustamista. Otteluihin valmistauduttiin keskittyen, iloisella mielellä yhdessä tehden ja yhteishenkeä ylläpitäen. Läpi turnauksen ajaxilaiset esiintyivät edukseen pelikavereita kannustaen, omaan parhaimpaansa pyrkien ja osaamistaan kaikille näyttäen.”

Kinnunen ennustaakin Kempeleen tyttöfutikselle iloista tulevaisuutta. “On valmentajilla kyllä mahtava tilanne, kun laatua ja kilpailua on joukkueen sisällä ja voimme myös kierrättää pelaajia eri joukkuekokoonpanoissa. Meillä on käsissä erittäin urheilullinen, aktiivinen ja kuuliainen ryhmä valmentaa.”