Ajax - Tervarit/Jussin Pallo
Julkaistu: 07.10.2019 00.00

Ajax - Tervarit/Jussin Pallo

Ajax Sarkkiranta – Tervarit/ Jussin Pallo 3-2(29.9.2019)

Syyskuun viimeinen sunnuntai tarjosi Kempeleeseen matkanneelle Tervarit/Jussin Pallolle koleaa ja sateista syysiltaa. Ajaxin kotipyhäkön valot paistoivat kirkkaasti valaisten kentälle asettuneet 22 urhoa, jotka ottivat toisistaan mittaa jalkapallon välityksellä. Kotijoukkue Ajax Sarkkirannan pirteästä alusta huolimatta vierailijat pääsivät iskemään ensimmäiseen parikymppiseen kaksi osumaa, joista toinen haiskahti vahvasti paitsiolta. Yksi maali myös Tervareilta hylättiin linjatuomarin liputettua. Vaikka pienoinen pallollinen hallinta siirtyikin vierailijalle, oli Ajax alvariinsa mukana pelissä. Se piti palloa, sekä sai aikaiseksi hyökkäyksiä. Ensimmäisen puoliajan lopussa, kotijoukkueen uurastus palkittiin, kun keskuspuolustaja rikkoi sairastuvalta saapunutta Teemu Kangasta boksin rajalla, joka upotti vasurillaan kierteisen pallon vapaapotkusta vierasjoukkueen ylänurkkaan.

Toinen puoliaika sai Ajaxilta unelmastartin, kun rajun karvauksen seurauksena pallo päätyi ensimmäisellä peliminuutilla Tatu Pietiläisen jalkoihin. Alle minuutti oli kulunut aloituksesta, kun Pietiläinen pommitti putoavan lehden verrattain kaukaa vastustajan puolustajan kautta verkon perukoille. Peli olikin vastustajan ihmetykseksi yhtäkkiä 2-2. 54. peliminuutilla Ajaxin hyökkäyspeli toimi jälleen ja läpi ottelun pirteitä otteita esittänyt Taneli Kukkonen pääsi iskemään lukemiksi jo 3-2. Osuma jäi myös matsi voittomaaliksi. Ottelu aaltoili aina päätösvihellykseen saakka molemmilla kenttäpuoliskoilla, mutta Ajax pystyi estämään Jupan maalipaikat. Täysin ansaittu voitto sarjakärjestä maistui Ajaxin leirissä ottelun jälkeen. Valmentajana toiminut Ilkka Karjalainen totesi innostuksissaan jopa kyseessä olleen yksi kauden parhaimpiin lukeutuva esitys Ajaxilta.

-T.K.