B-tytöt T18 futsalin SM-lopputurnauksessa 4. sijalle
Julkaistu: 20.03.2019 00.00

B-tytöt T18 futsalin SM-lopputurnauksessa 4. sijalle

Futsalin T18 ja P17 SM-lopputurnaukset järjestettiin 16.-17.3.2019 Seinäjoella. Ajaxin B-tytöt valmistautuivat tähän futsalkauden ehdottomaan huipennukseen harjoittelemalla ahkerasti ja pelaamalla futsalia Pohjois-Suomen piirin naisten kakkosdivarissa. Tytöt sijoittuivat tässä sarjassa kolmanneksi. Lisäksi Ajaxin tytöt saivat mahdollisuuden osallistua ennen lopputurnausta Palloliiton pelaajakehitystapahtumiin, mistä ammensivat lisäoppia futsalin saloihin.

Seinäjoelle lähdettiin 14 pelaajan voimin. Ennen ensimmäistä peliä taisi koko porukalla olla vähän perhosia vatsassa, sillä nyt oli edessä jotain uutta ja ennen kokematonta. Vastaan tulevat joukkueet olivat aivan uusia tuttavuuksia ja se tiedettiin, että eteläisessä Suomessa futsalin taso on kova ja harrastajia paljon.
Ensimmäisessä pelissä vastaan asettui Tikkurilan Palloseura Vantaalta. Alussa tyttöjen peli oli hermostunutta ja epävarmaa, mutta sitten Ajaxin maalihanat aukesivat ja loppulukemiksi kirjattiin komeasti 0-4 Ajaxille.

Päivän toisessa pelissä kohtasimme edellisen vuoden Suomen mestarit Raision Futiksen. RaiFun tytöt tempaisivat heti pelin alkuun nopean maalin eikä Ajax päässyt peliin oikein kunnolla mukaan. Tuloksena tästä pelistä 1-3 tappio.

Lauantain viimeisen pelin vastustajaksi saimme porilaisen Musan Salaman. Tässäkään pelissä Ajaxin tytöt eivät yltäneet aivan parhaimpaansa ja ensimmäisenä maalin tekoon ehätti MuSa. Ajax kuitenkin tasoitti tilanteen ja pisteet jaettiin lopuksi tuloksella 1-1. Ajax sijoittui omassa lohkossaan hienosti toiseksi ja edessä olivat seuraavan päivän välierät.

Sunnuntaina lataus oli kova ja vastassa Tampereen Ilves. Peli oli vauhdikasta ja tempo kova. Ajaxin tytöt pelasivat taistellen ja suurella sydämellä. Tupsukorvat kuitenkin lipsauttivat maalin ja kovasta yrityksestä huolimatta verkko ei heilahtanut toisessa päässä kenttää. Ajax eteni 1-0 tappiolla pronssipeliin. Finaaliin pääsy jäi pienestä kiinni.

Turnauksen viimeisessä pelissä vastaan asettui jälleen jo tutuksi tullut Raision Futis. Ajaxin eväät eivät riittäneet tälläkään kertaa RaiFun kaatamiseen ja pronssimitalit matkasivat Raisioon tuloksella 4-1. Ajaxin B-tytöille tuloksena turnauksesta kunniakas 4. sija, mikä sekin on erinomainen saavutus ottaen huomioon joukkueen suhteellisen lyhyt historia futsalin parissa. Vastassa oli kuitenkin myös futsaliin erikoistuneita seuroja.

Tästä on erittäin hyvä jatkaa joukkueen kanssa kohti kesää, isompia kenttiä ja B-tyttöjen ykkösdivarin pelejä.

Tulospalvelu: https://www.palloliitto.fi/tulospalvelu?status=pla...