Ajax - Haupa/2 & Ajax - FC Santa Claus
Julkaistu: 18.05.2019 00.00

Ajax - Haupa/2 & Ajax - FC Santa Claus

Ajaxin kauden ensimmäinen vieraspeli suuntautui Haukiputaalle toukokuun seitsemäntenä päivänä. Haukiputaan Pallon kakkosjoukkue kohdattiin Länsituulen tekonurmella harmaan koleassa ja sateisessa kevätillassa. Vastakkain olivat kaksi verrattain nuorta joukkuetta ja Ajaxin ensiminuuttien alkurynnistyksen jälkeen pelin kulku tasoittui. Huolimatta Ajaxin hienoisesta painostuksesta haukiputaalaiset pääsivät muutamiin vaarallisiin ylivoimahyökkäyksiin, josta yksi palkittiin maalilla. Ensimmäisen puoliajan lopussa viime kauden luottopelaajiin kuulunut Antti Kiviniemi tälläsi nahkakuulan kaukovaparin muodossa haupalaisten boksiin, jonka Sampo Id taidokkaasti ohjasi isäntien verkon perukoille.

Toiselle puoliajalle tultaessa valmentaja Ollila näki tarpeellisena tehdä pieniä muutoksia muun muassa joukkueen keskikentän rakenteen suhteen. Ajax aloittikin toisen puoliajan vahvasti tuoden väkevästi palloa Haupan kenttäpuoliskolle. Ajaxille siunaantuneet lukemattomat erikoistilanteet vapaapotkujen sekä kulmurien muodossa tuottivat tulosta kuudennellakymmenennellä peliminuutilla, kun Antti Kiviniemi pääsi iskemään ensimmäisen ja Ilari Herva toisen muutama minuutti myöhemmin huimalla kaukobängerillä. Haukiputaalaisten loppuminuuttien rynnistys ei tuottanut enää osumia, joten pisteet matkasivat Kempeleeseen loppunumeroin 1-3.

Seuraavassa mittelössä, samaisen viikon lauantaina (11.5) Sarkkirantaan saapuivat joulupukit Rovaniemeltä. Silmämääräisesti voimakkaan nuorennusleikkauksen läpikäynyt FC Santa Claus oli altavastaajana läpi ottelun. Onnistujiin maalinteon suhteen Ajaxin leirissä kuuluivat Henri Junttila, Antti Kiviniemi, Ilari Herva, Eeli Riipi sekä Veeti Korpela ja Tatu Pietiläinen molemmat kahteen otteeseen. Ensimmäisen puoliajan päätöslukemat 6-1 johtivat auttamatta pelin luonteen muuttumiseen. Ajax kuitenkin vankisti asemaansa toisella puoliajalla vielä parilla maalilla ja näin lopputulokseksi jäi voimaan 8-1. Rovaniemeläisten vapaapotkusta upottama maali tarjosi ehkä hiukan balsamia heidän haavoilleen kotimatkaa varten.

Seuraavaksi Ajax Sarkkirannan miesten edustusjoukkue kohtaa kotikentällään Sarkkirannan tekonurmella Pudasjärven Fc Kurenpojat. Ottelu vihelletään alkaneeksi lauantaina (18.5) kello 14.

-TK