Ajax-Sarkkirannassa maalivahdin on hyvä olla!
Julkaistu: 23.11.2018 00.00

Ajax-Sarkkirannassa maalivahdin on hyvä olla!

Ajax-Sarkkirannassa maalivahtina pelaavat ja maalivahdeiksi haluavat ovat alueellisesti onnellisessa asemassa. Seura tarjoaa maalivahtivalmennusta omalla maalivahdeille tarkoitetulla vuorolla ja tämän lisäksi joukkueissa on tälle kaudelle asiaan perhtynyttä ja kouluttautunutta maalivahtivalmennusta enemmän kuin kertaakaan aikaisemmin!

Tällä hetkellä yli puolella joukkueistamme on oma maalivahtivalmentaja. Tämä takaa maalivahdin harjoittelun laadun jokapäiväisessä tekemisessä joukkueharjoitusten yhteydessä. Lisäksi seura tukee joukkueita järjestämällä edellämainitun oman maalivahtivuoron (aikaisempien kausien tapaan). Maalivahtivuoro starttasi kaudelle 2018-2019 perjantaina 23.11 klo 16.00. Mukana oli kolme maalivahtivalmentajaa ja 17 maalivahtia ikäluokista 2007-2010. Huomionarvoista on myös se, että maalivahtiharjoitteluun osallistuu niin Ajax-Sarkkirannan kuin Limingan Pallokarhujenkin maalivahteja.

Kehitys loppuu tyytyväisyyteen sanotaan, ja näin ollen uutta leveliä pitää jo tavoitella. Keskustelut Ajax-Sarkkirannan, Limingan Pallokarhujen ja Tervarit Junioreiden välillä jatkuvat ja syvenevät mm siitä kuinka voimme tulevaisuudessa entistä paremmin kohdentaa seuroissa olevat maalivahtivalmennusresurssit maalivahtien tueksi. Tavoite pitää olla se, että jokainen ikäluokka on nykyistäkin paremmin maalivahtivalmennuslinjauksen piirissä ja jokaisessa joukkueessa on oma maalivahtivalmentaja sekä seurassa selkeä maalivahtipolku.

Ajax-Sarkkirannan toiminnanjohtaja Arttu Kauppinen kommentoi maalivahtivalmennusasioita tuoreeltaan treenin jälkeen. "Tosi mukava oli nähdä innostuneita maalivahteja useasta eri tyttö- ja poikajoukkueesta niin meiltä kuin Pallokarhuistakin. Useamman valmentajan voimin pystyttiin myös huomiomaan lähtötasot ja eriyttämään harjoittelua. Tämä toiminta on erittäin tärkeää varsinkin nuoremmille ikäluokille ja niille joilla ei omaa maalivahtivalmentajaa ole. 8 vs 8 ja 11 vs 11 maailman ikäluokissa on jo puolestaan erittäin tärkeää, että siellä on joukkueharjoitusten yhteydessä oma maalivahtivalmentaja ja tämän asian suhteen tilanne onkin nyt parempi kuin aikaisemmin. Olemme myös saaneet muutaman uuden yhteistyökumppanin, joiden tuki kohdennetaan nimenomaan maalivahtivalmennukseen. Suuren suuret kiitokset tästä heille." Kauppinen päättää.