Ajaxin 08/09 ja 10/11 tytöt Pirkkahalliturnauksessa.
Julkaistu: 21.01.2020 00.00

Ajaxin 08/09 ja 10/11 tytöt Pirkkahalliturnauksessa.

Ajax-Sarkkirannan tytöt laajalla rintamalla Tampereella, menestystäkin tuli

Kempeleläisen Ajax-Sarkkirannan tyttöjoukkueista peräti neljä eri joukkuetta osallistui edellisviikonloppuna järjestettyyn perinteiseen Pirkkahalli-turnaukseen. Maineeltaan turnaus on jo pitkään ollut yksi hallikauden kovimmista koko valtakunnassa, joten kovia pelejä ja tasonmittausta lähdettiin sieltä hakemaan.

T10-11 joukkue oli kasannut kaksi peliryhmää, ja molemmille joukkueille tuli arvokasta kokemusta omilla tahoillaan. Ns. kilparyhmä pääsi E10-sarjassa toteamaan oman tasonsa olevan varsin kilpailukykyinen suurempien seurojen seassa ja jokaisessa pelissä oli avaimet voittoihinkin, tiukkoja pelejä olivat kaikki. Ainoat tappionsa joukkue kärsi HJK:n taitokouluryhmille ja turnauksessa kaatui mm. JyPK ja Ilves. Turnaus oli hyvä mittari missä valtakunnan huippu menee. Joukkueen lopullinen sijoitus oli kuudes.

Toinen joukkueista pelasi haastesarjaa, jossa saaliiksi tuli paljon kokemusta ja pääasiassa voittoja. Näistä onnistumisista ja kokemuksista ammennetaan sitä oppia ja kehitystä, joilla kehitytään harrastuksessa eteenpäin.

T08-09 -ikäluokista oli niin ikään kasattu kaksi joukkuetta, osallistuen kilpasarjoihin sekä D12- että E11-sarjoissa. E11-sarjassa pallonhallinta ja pelikäsitys todettiin useassa pelissä olevan mallillaan, mutta pelinopeudessa ja ratkaisuvalmiudessa hyökkäysalueella havaittiin olevan selkeästi tekemistä vielä. Maalintekopelissä ei tällä kertaa pärjätty totuttuun tapaan, mutta arvokasta oppia niin yksilötasolla kuin joukkuepelaamiseenkin saatiin runsaasti.

D12-sarjassa joukkue pelasi itsensä mitalipeleihin, välierissä hyvinkin tutulle oululaiselle ONS:lle kärsityn kirvelevän tappion jälkeen joukkue tsemppasi itsensä taas totutulle tasolle ja tasokas, dramaattinenkin välierä erittäin kovaa Kirkkonummen joukkuetta vastaan voitettiin rangaistuspotkujen jälkeen. Koko turnaus oli täynnä onnistumisia, vaikka tappioitakin tuli. Erinomaista peliä ja taistelutahtoa, itsensä ylittämistä ja joukkueena pelaamista kauttaaltaan.

Kaiken kaikkiaan reissun voi todeta olleen onnistunut ja pelaajien kehittäminen kasvavassa ja dynaamisessa Ajax-Sarkkirannan seurassa on hyvällä mallilla. Jokaisessa joukkueessa oli vahvoja onnistujia, ja etenkin kehittyneimpien pelaajien yksilötasolla voimme olla ylpeitä. Etelä-Suomen joukkueet saavat tällaisia kovia pelejä keskenään lähes viikoittain, rutiinitaso ja joukkueiden materiaalien tasaisuus niitä asioita, joissa meillä eniten takamatkaa. Tehdään vaan jokapäiväinen työmme kunnolla jatkossakin, niin Pohjoisestakin saamme naisjalkapallon huippuja jatkossakin.

Toni Kinnunen T0809 vastuuvalmentaja

Petri Turunen T1011 vastuuvalmentaja