Ajax-Sarkkirannan P04 hopealle Puolen Suomen Liigassa!
Julkaistu: 09.10.2018 00.00

Ajax-Sarkkirannan P04 hopealle Puolen Suomen Liigassa!

Ajax-Sarkkirannan P04 joukkue on voittanut PSL:n hopeaa. Sarjan voittokin oli todella lähellä, sillä KuPS kruunattiin mestariksi kevätkierrokselta saavutetun lähtöpisteen turvin! Kuopiolaiset ottivat näin ollen revanssin SPL:n lopputurnauksessa kokemalleen 2-0 tappiolle. Itse PSL:ssä keskinäinen vääntö päättyi lukemiin 1-1. Tuo olikin ainut pistemenetys Ajaxilaisille syksyn aikana. Saldo onkin hopeajoukkueelle poikkeuksellisen kova: 9 ottelua, joista 8 voittoa ja yksi tasuri. Maaliero peräti 33-2. Ajaxin maalintekovoima muistetaankin sarjan myötä mm SJK:n, VPS:n, FF Jaron ja JJK:n riveissä.

Muiltakin osin kausi on ollut P04:lle todella hieno ja menestyksekäs. Matkalle on mahtunut kovia kansainvälisiä pelejä mm Riikassa, jossa vastassa olivat mm Pietarin Zenit ja Birmingham City. Kotiintuomisina oli hieno 11 sija kovasta kv-turnauksesta, jonka voittajaksi selviytyi seura absoluuttiselta maailman huipulta, Manchester City.

Kotimaan kamaralta on hyvä nostaa esille SPL:n lopputurnaus ja siellä saavutettu 4 sija. Edelle ehtivät vain Suomalaiset suurseurat KäPa, HJK ja FC Inter. Rankkarikisatappio KäPalle ja niukin mahdollinen 1-0 tappio FC Interille ratkaisupeleistä jättivät varmasti sopivan nälän tulevillekin vuosille.

Turkkusesta tuliaisina oli niinikään 4 sija, kun ystävyyskaupunkiturnauksessa edelle ennättivät kovien pelien jälkeen Pietarin Zenit, KäPa ja TJS Legion (Viro). Matkalla Ajax käsittelyyn kaatui mm Rubin (Venäjä).

Henkilökohtaisella tasolla on niinikään tullut hienoa kehitystä. Tästä osoituksena kahdeksan Ajax-pelurin valinta Pohjois-Suomen aluejoukkueeseen, valtakunnalliseen huuhkajaturnaukseen.

Joukkueessa on ollut 32 pelaajaa, joista on muodostettu Valkoinen ja Sininen joukkue. Sininen joukkue haki piirisarjan lisäksi haateita mm turnauksista Luleåssa ja Turun Aura Cupissa. Tulevalle kaudelle hynttyitä lyödään yksiin Tervarit junioreiden kanssa YJ1 ja YJ2 joukkueiden muodossa, jotta huippulaadukas pelaajapolun jatko pystytään takaamaan. Lisäksi Ajax-Sarkkirannan alla toimii P04 Sininen joukkue kuten Tervarit junioreilla P04 punainen joukkue.

Lisätietoa ja ilmoittautumislinkit ensi kauden joukkueisiin löydät täältä

Ajax-Sarkkiranta ry onnittelee koko joukkuetta taustoineen erinomaisesta kaudesta ja toivottaa samalla kovaa työnteon iloa seuraavalle sesongille!