Futisvalmentajan starttikurssi käynnistyi
Julkaistu: 11.11.2018 00.00

Futisvalmentajan starttikurssi käynnistyi

Futisvalmentajan starttikurssi on palloliiton uudistetun valmentajakoulutuksen ensimmäinen askel. Kurssi ja sen jälkeiset ikävaihekoulutukset korvaavat entisen E- ja D-tason kurssit. Uuteen valmentajakoulutuspolkuun voit tutustua täältä.

Ajax-Sarkkiranta ja Limingan Pallokarhut käynnistivät pilottikurssin, johon hakijoita olikin sen verran reippaasti, että keväällä on luvassa uusi kurssi. Nyt la 10.11.2018 kurssin aloitti viimehetken harmittavista sairauspoissaoloista johtuen 13 (16 kurssipaikkaa) valmentajaa. Valmentajista yhdeksän toimii Ajax-Sarkkirannan joukkueissa ja neljä puolestaan Limingan Pallokarhujen riveissä. Kurssin kouluttajina toimivat puolestaan kouluttajakoulutuksen suorittaneet Mikko Väänänen ja Antti Kiviniemi.

Mikko ja Antti vetivät avauspäivän tunnelmat seuraavasti nippuun: Hyvin aktiivinen ja keskusteleva ryhmä. Järjestelyt toimivat hyvin ja innolla odotetaan jo kurssin seuraavaa lähipäivää (kurssilla on kolme lähipäivää).

Ajax-Sarkkiranta panostaa jatkossakin vahvasti valmentajien osaamisen kehittämiseen ja sen tukemiseen mm palloliiton koulutuksilla sekä seuran omilla koulutustapahtumilla. Seurassamme on tällä hetkellä kahdeksan UEFA-B koulutustason valmentajaa, kaksi C+ koulutustason valmentajaa ja mukava nippu C- ja D-tason suorittaneita valmentajia. Kurssien ja koulutusten laadukas ja säännöllinen toteuttaminen on entistä vakaammalla pohjalla myös syventyneen yhteistyön kautta Tervarit Junioreiden ja Limingan Pallokarhujen kanssa.