Ajax P08 selätti Ylivieskan helteet
Julkaistu: 20.05.2019 00.00

Ajax P08 selätti Ylivieskan helteet

Ajax P08 osallistui 18.5. Ylivieska Cupiin kahdella joukkueella. Uusi liikuntapuiston tekonurmi antoi erinomaiset puitteet junnuturnauksen läpivientiin auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta. Hellekelit olivat katsojille mieluisat mutta varmasti pelaajille haastavat tiiviissä ottelutahdissa. Huolellinen juoma- ja ruokahuolto olivat todella tarpeen.

P11 sarjassa oli mukana 15 joukkuetta. Joukkueet oli jaettu kolmeen viiden joukkueen alkulohkoon, jonka jälkeen jatkettiin pelaamaan sijoituksista jatkolohkoissa. Ajax Real selvisi alkulohkonsa ykköseksi voittaen kolme ja häviten yhden pelin. Selvästi paras maaliero (12-3) siivitti joukkueen vertailussa lohkoykköseksi.

Ajax Barca selvitti alkulohkonsa neljä ottelua puhtaalla pelillä päästämättä omiin maaliakaan. Alkulohkon maaliero oli 9-0.

Jatkolohkoon mitalisijoista pelaamaan selvisi Ajax Realin ja Ajax Barcan seuraksi erittäin tasaisen A lohkon voittaja Pyhäjärven Pohti. Poikkeuksellisesti turnausvoittaja sovittiin ratkeavan maalierolla Pohtia vastaan pelatuista otteluista, mikäli ratkaisu jäisi Ajaxin keskinäiseen koitokseen. Ja niin kävi, että Ajax Barca voitti Pohdin ensin 6-0 ja tunnin päästä edellisestä Ajax Real teki saman 5-0 lukemin. Helteisen päivän viimeiseksi peliksi ohjelmaan merkittyä Ajaxin keskinäistä ottelua ei siis enää jääty Ylivieskaan pelaamaan vaan turnauksen voittajaksi julistettiin Ajax Barca.