Ajax - Haupa/2
Julkaistu: 13.08.2019 00.00

Ajax - Haupa/2

Ajax – Haupa/2 (6.8.2019)

Haukiputaan Pallon kakkosjoukkue saapui tiistai-illan otteluun Ajaxin isännöimälle Sarkkirannan stadionille. Ottelu starttasi tasaisen väännön merkeissä, mutta vierailijat pääsivät yllättämään kempeleläisten puolustuksen ja maalivahdin kaukolaukauksella, joka upposi vasempaan yläkulmaan. Ensimmäisen puoliajan loppupuoli alkoi kääntyä hiljalleen isäntien haltuun ja ensimmäisen puoliajan lisäajalla nähtiinkin ansaittu tasoitusosuma. Teemu Kangas pääsi murtautumaan vasemmasta nurkasta boksiin, josta pallo päätyi tolpan ja Taneli Kukkosen kautta Juhani Ollilalle. Ollilla pääsi iskemään maalin verrattain herkulliseen paikkaan. Maalin jälkeen näet siirryttiin hetimiten puoliajalle.

Toinen puoliaika jatkui heti alusta lähtien Ajaxin komennossa. Valmentaja Timo Ollila oli tehnyt hieman pelillisiä muutoksia puoliaikapalaverissan, jotka osoittautuivat kenttätapahtumien perusteella verrattain onnistuneiksi. Tästä ensimmäinen konkreettinen esimerkki tapahtui 65. peliminuutilla, kun Ilari Herva syötti pallon Teemu Kankaalle, joka antoi vasurinsa laulaa ”bend it like Beckham”- tyylisesti ja nahkakuula löysi tiensä Haupan maalin vasempaan alakulmaan. Muutama minuutti myöhemmin Veeti Korpela pääsi tykittämään lähietäisyydeltä pallon maalin kattoon. Lopullisen naulan haukiputaalaisten arkkuun naulasi Henri Junttila kun pelikellossa oli 73 minuuttia. Lopputulos 4-1 takasi kolme pistettä Ajax Sarkkirannan laariin. Seuraava Ajaxin ottelu käydään Rovaniemellä tulevana viikonloppuna.

-T.K.