Ajax - KTU
Julkaistu: 18.06.2019 00.00

Ajax - KTU

Ajax – Kellon Työväen Urheilijat (11.6.2019)

Kesäkuun 11. päivässä oli suuren urheilujuhlan tuntua, nimittäin Ajax Sarkkirannan miesten edustusjoukkue vapautettiin kirmaamaan Sarkkirannan yleisurheilustadionin samettiselle nurmelle. Vastaan asettui sarjataulukon yläpäässä majaileva Kellon Työväen Urheilijat. Valmentaja Ollillan sanoja mukaillen ottelu toimi loistavana mittarina Ajaxin tämän hetkisestä tasosta, oliko joukkue sarjan keskikastia vai jopa kenties potentiaalinen nousijakandidaatti.

Vastakkain iskivät kaksi pelaavaa joukkuetta, mutta ensimmäisellä puoliajalla pienoisen yliotteen pelitapahtumista otti kotijoukkue Ajax. Tauolle mentiinkin 1-0 asetelmissa, kun Juhani Ollila pääsi ohjaamaan pallon vierailijoiden maaliin jo kahdeksannella peliminuutilla.

Toisella puoliajalla KTU muutti taktiikkaansa hyökkäysvoittoisempaan suuntaan, mutta ottelun tapahtumat sijoittuivat yhä monipuolisesti ympäri viheriötä. Tuomari vihelsi pallon kuitenkin Ajaxin pilkulle 68. peliminuutilla ja tilanteeksi vaihtuikin yllättäen 1-1. Mikäli kotijoukkueen ensimmäinen puoliaika oli tehoton sen luomiin tilanteisiin nähden, oli vierailijat skarppeina omissa hyökkäyspään tilanteissaan. Yksi erikoistilannemaali sivuvaparista sekä Ajaxin epäonnistuneen hyökkäyksen seurauksena syntynyt KTU:n vastahyökkäys muuttivat peliasetelman tasapelistä vierailijoiden eduksi lukemiin 1-3. Kellon pojat iskivät vielä viimeisellä kympillä taululle 1-4. Teemu Kankaan iskemä kavennus 88. minuutilla tarjosi vain laihan lohdun päätösvihellyksen piipatessa.

-T.K.