Ajax-Sarkkiranta yhdessä UEFAn ja Disneyn kanssa kannustamaan tyttöjä jalkapallon pariin!
Julkaistu: 08.06.2022 09.00

Seuramme on yhdessä Oulun Naisfutiksen (ONS) ja Haukiputaan Pallon (HauPa) kanssa valittu mukaan toteuttamaan 58-vuotiaille tytöille suunnattua UEFA Playmakers -ohjelmaa. Ohjelma käynnistyy keväällä Suomessa usealla paikkakunnalla. UEFA Playmakers -ohjelman kautta Ajax haluaa tarjota nuorille tytöille matalan kynnyksen mahdollisuuden tutustua jalkapalloon harrastuksena. Playmakers-harjoituksissa liikunnallisia, sosiaalisia ja jalkapallotaitoja opetellaan lapsille tuttujen Disney-tarinoiden maailmassa.

UEFA Playmakers -ohjelman kautta tarjoamme alueemme tytöille hauskan, turvallisen ja tarinallisen keinon ottaa ensi askelia jalkapallon parissa. Ohjelman kautta kiinnitymme osaksi valtakunnallista ja eurooppalaista kokonaisuutta, sillä Playmakers-ohjelmaan pääsevät lähivuosina tutustumaan pienet tytöt joka puolella Eurooppaa. Kohdistamme ohjelman 5–8-vuotiaille tytöille, jotka eivät vielä ole mukana jalkapallon joukkuetoiminnassa.

”Ajax-Sarkkirannan toiminnassa on ilolla huomattu, että tyttöjen osuus harrastajista on ollut viimeiset vuodet kasvussa. Seurassa on jo pidempään tehty laadukasta kehitystä tyttöfudiksessa. Haluamme olla seurana tukemassa tyttöjen jalkapallon harrastuksen aloittamista ja kehittämistä. UEFA Playmakers -ohjelma tukee tavoitteitamme ja olemme ylpeitä päästyämme mukaan ohjelmaan.”, sanoo Ajax-Sarkkiranta ry:n puheenjohtaja Antti Näykki.

Tavoitteena kannustaa pieniä lapsia jalkapallon pariin

Playmakers-harjoituksissa keskitytään liikunnallisten, sosiaalisten sekä jalkapalloilullisten taitojen harjoitteluun. Harjoituksen runko pohjautuu Vaiana -elokuvaan. Harjoituksissa innostutaan, opetellaan kaverin kannustamista ja iloitaan omista ja toisten onnistumisista. Tavoitteena on rohkaista pieniä tyttöjä mukaan lajin pariin ja varsinaiseen joukkuetoimintaan.

”On kiehtovaa päästä yhdistämään jalkapalloharjoituksiin tarinallisia elementtejä Disneyn tarinoiden kautta. Tämä on aivan uudenlainen tapa puhua jalkapalloa pienten lasten kielellä ja näkökulmasta. Toivottavasti mahdollisimman monet pienet tytöt alueeltamme haluavat tulla mukaan Playmakers -harjoituksiin”, kannustaa Ajaxin Playmakers-harjoituksia valmentava Camilla Mellenius.

Ajaxin Playmakers-harjoituksia vetävät valmentajat koulutettiin ohjelman alkaessa Playmakers-ohjelman valmentajiksi. Ohjelmassa ovatkin valmentajien luoma turvallinen ja kannustava ympäristö, tyttöjä liikunnan pariin innostava ohjaustapa sekä vastuullisesti ja terveysturvallisesti toteutetut harjoitustapahtumat.

SYKSYN 2022 PLAYMAKERS-RYHMIIN ILMOITTAUTUMINEN AVATAAN KESÄKUUSSA!

Ajax-Sarkkirannan syksyn 2022 Playmakers-jaksot järjestetään Pirilä-salissa (Piriläntie 145, Kempele) torstaisin 17:00-18:00 1.9.2022 alkaen. Ryhmät toimivat 1.9.- 24.11. poislukien 29.9. ja 20.10. (sali kunnan kulttuuritapahtuman käytössä) sekä 27.10. (syysloma). Uutena taustatarinana on Vaiana ja jakso sisältää 10 harjoitusta. Jakson hinta on 40 € sisältäen Palloliiton korttelipassin ja vakuutuksen. Toiminta on kohdennettu 2014–2017 syntyneille tytöille. Ryhmäkoko on rajattu 20 osallistujaan. Lisäryhmä mahdollinen! Harjoitustapahtumissa noudatetaan kulloinkin voimassa olevia terveysturvallisuuslinjauksia. Ryhmään pääsee mukaan myös kesken jakson!

RYHMIIN ILMOITTAUTUMINEN

1.9.-24.11.2022 torstaisin 17:00-18:00

Lisätiedot: Ajax-Sarkkiranta ry toiminnanjohtaja Antti Kiviniemi, antti.kiviniemi@ajaxsarkkiranta.fi tai p. 050 321 9980.