Ajax-Sarkkiranta on 1997 perustettu kempeleläinen jalkapalloon erikoistunut urheiluseura. Teemme vahvaa juniorityötä laadukkaissa olosuhteissa. Noin 700 pelaajaamme harjoittelevat erinomaisissa olosuhteissa Kempeleen nurmi- ja tekonurmikentillä sekä vuonna 2019 valmistuneessa täysimittaisessa ylipainehallissa, jonka lisäksi pelaajia palvelee talvisin myös pienempi harjoitushalli. Teemme tiivistä seurayhteistyötä Oulun alueen muiden jalkapalloseurojen kanssa. Vahvan olosuhdekehittämisen lisäksi seuramme panostaa entisestään pelaajan laadukkaaseen arkeen ja seurayhteistyöhön laadukkaan pelaajapolkumme edelleen kehittämiseksi. Kehitämme seuraamme Palloliiton laatujärjestelmän mukaisesti. Järjestämme lisäksi aktiivisesti leirejä, jalkapallokouluja ja turnauksia. Näistä muutamina esimerkkeinä FDS-AVFC-leiri (ent. WBA-FDS-leiri), jota pitämässä ovat englantilaisen junioriyhteistyökumppanin valmentajat, perinteiset jalkapallokoulumme, joihin ilmoittautuu vuosittain satoja lapsia sekä AjaxCup, joka kerää lähes 100 juniorijoukkuetta Kempeleen kentille.

Seuratoiminnan tukena ovat toiminnanjohtaja, valmennuspäällikkö, nappulapäällikkö, harrastemanageri sekä lähes 200 vapaaehtoistoimijaa.

Jokainen jalkapallosta kiinnostunut on tervetullut Ajaxiin ja seura pyrkii tarjoamaan jokaiselle toimintaa, joka on sopivaa niin tavoitteiden kuin sen hetkisten kykyjen mukaisesti. Seura tarjoaa mahdollisuuden tavoitteelliseen pelaamiseen ja harjoitteluun, mutta myös mahdollisuuden kaikille niille, jotka haluavat mukavan ja mielekkään harrastuksen ilman menestymisen painetta. Seura panostaa tulevaisuudessa entisestään sekä kilpailullisen toiminnan että harrastetoiminnan kehittämiseen. Uudet olosuhderatkaisut tukevat entisestään kasvavaa toimintaa niin harraste- kuin kilpatoiminnassa.