VIRSTANPYLVÄITÄ

Jalkapalloseura Ajax-Sarkkiranta ry perustetaan

1997-2005 Tulossa!

2006

Ensimmäinen tyttöjoukkue perustetaan, 1995-syntyneet. Ajax 1994-synt. pojat voittavat Kaleva cupin. Sarkkirannan tekonurmihanke käynnistyy

2007

Sarkkirannan tekonurmi valmistuu. Ajax T-97/98 pelaa 1. virallisen tyttöjen ottelun.

2008

Miesten edustuksen 1. ottelu (Nelonen, KEP-77:n sarjapaikka) JS Hercules – Ajax-Sarkkiranta 2-3, 29.4.2008, Talvikkipuisto, Oulu. Maalintekijät Juha Soronen (1. maali), Soronen ja Retu Värri. Miesten edustuksen 1. kotiottelu Ajax-Sarkkiranta – Oulun Reipas 1-0 4.5.2008, Sarkkiranta. Maalintekijä Tuomo Taipaleenmäki. Valmentaja Kari Lindgren.

Mika Takalahti Ajaxin ja Kempeleen Kirin yhteiseksi valmennuspäälliköksi. Juho Meriläinen junioripäälliköksi. Pirjo Alarauhio aloittaa seurasihteerin työt.

2009

Kari Lindgren valmennuspäälliköksi. Ajax-taustainen Ville Lindgrenin valitaan Pohjois-Suomen parhaaksi futsalpelaajaksi. Ensimmäinen yhteisjoukkue Oulunsalon Pallon kanssa.

2010

Janne Keto valmennuspäälliköksi. Jalkapallokoulu uudistetaan menestyksekkäästi. Ensimmäinen harjoitushalli otetaan käyttöön Kurikkahaantiellä.

2011

Yhteisjoukkuetoiminta käynnistetään P-03 ja P-04 ikäluokissa (mm. Tervarit-j, OrPa)

2012

Kurikkahaantien halli muuttaa nykyisiin tiloihin, Kempeleen Kiri mukaan, perustetaan Kempeleen Palloiluhalli Oy.

Arto Jalasvaara valmennuspäälliköksi

Naisten edustusjoukkue perustetaan (futsal ja jalkapallo).

2016

Naisten edustusjoukkue Kolmoseen yhteistyön kautta Oulun Tarmon kanssa ja pelaa 1. ottelun ONS/2 – Ajax-Sarkkiranta 1-1, 20.4.2016, Castren, valmentaja Raimo Järvitalo, joukkueenjohtaja Pasi Kyröläinen, maalintekijä Riikka Keskinen.

Naisten edustusjoukkue pelaa 1. kotiottelun, jossa LaFK oli tyly vieras (0-10). LaFK:n Heini Toivonen (myöh. ONS), joka oli suorastaan pitelemätön Ajax:n kokemattomalle puolustukselle.

Arttu Kauppinen toiminnanjohtajaksi ja Kempeleen Palloiluhalli Oy:n toimitusjohtajaksi. Täysimittaisen hallin rakentamishanke käynnistyy. Ajax mukana perustamassa Miniliigaa (5v5) Tervarit-j:n johdolla. Ajax-Sarkkiranta mukaan SPL:n alueellisen valmennuskeskuksen toimintaan.

2018

Ensimmäinen yhteisjoukkue Tervarit-j:n kanssa. Mikko Väänänen palkitaan vuoden valmentajana (pojat) SPL Pohjois-Suomen palkintogaalassa. Ajaxin pelaajia iso ryhmä Tähtitarhaan (2004-syntyneet, suluissa aiemmat seurat): Narit Sarkkinen, Otto Väänänen, Aki Peltokorpi (OrPa), Otso Liimatta (Tervarit-j), Joona Lohela (HauPa, Tervarit-j).

2019

Ajaxin kasvatteja U16-poikamaajoukkueeseen (2004-syntyneet): Aki Peltokorpi (OrPa, Tervarit-j), Joona Lohela (HauPa, Tervarit-j, OLS), Narit Sarkkinen (Tervarit-j, OLS), Otso Liimatta (Tervarit-j, OLS). Mikko Väänänen valmennuspäälliköksi. Uusi täysimittainen ylipainehalli valmistuu Linnakankaalle yhteistyössä Kempeleen Kirin ja Tervarit-j:n kanssa. Ajaxin ja Tervarit-j:n Talviliiga käynnistyy. Seurayhteistyösopimus allekirjoitetaan pelaajapolun kehittämiseksi (Ajax, Tervarit, ONS, Limingan Pallokarhut). Ajax-Sarkkiranta mukana perustamassa JS Hercules Oy:ä. Arttu Kauppinen palkitaan vuoden seuratoimijana SPL Pohjois-Suomen palkintogaalassa. Ajax-Sarkkiranta palkitaan vuoden olosuhdeteosta yhdessä Tervarit-j:n ja Kempeleen kunnan kanssa. Ajax-Sarkkiranta palkitaan vuoden taitoseurana SPL Pohjois-Suomen palkintogaalassa.

Menestyneimmät Ajaxissa pelanneet pelaajat

Ville Lindgren – Kansainvälisen tason futsalpelaaja (Tervarit, GFT, maajoukkue)

Jenna Vääräniemi – Naisten liigatason pelaaja (ONS)

Jarno Rova – AC Oulu

Juuso Särkelä – AC Oulu

Jyri Vääräniemi – AC Oulu

Miika Koskela (OrPa, OLS) – AC Oulu

Joona Lohela (HauPa, Tervarit-j, OLS) – AC Oulu

Otso Liimatta (Tervarit-j, OLS) – AC Oulu

Keskeiset toimijat

Kari Lindgren – Seuran perustajajäsen ja 1. puheenjohtaja. Pitkäaikainen valmentaja sekä valmennuspäällikkö ja merkittävä seuravaikuttaja.

Matti Raunio – 1. johtokunnan jäsen

Sakari Haapakoski – 1. johtokunnan jäsen

Lauri Pesälä – 1. johtokunnan jäsen

Guilermo Tapia – 1. johtokunnan jäsen,