Talvi-Ronaltiina 4.-6.1.2019
Julkaistu: 29.12.2018 00.00

Talvi-Ronaltiina 4.-6.1.2019

AJAX-SARKKIRANNAN TYTÖILLE TUPLAKULTAA KUOPION TALVIRONALTIINA-TURNAUKSESTA

Ajax-Sarkkirannan T08- ja T09 -joukkueet voittivat omissa ikäsarjoissaan TalviRonaltiina-turnauksen. Turnaus pelattiin loppiaisviikonloppuna ja järjestelyistä vastasivat Kuopion Pallokissat. E10 -sarjan voitto tuli Ajaxin vuonna 2009 syntyneille tytöille puhtaalla sarjavoitolla. Kahtena päivänä pelatuista viidestä pelistä Ajaxin tytöt voittivat kaikki pelit antamatta vastustajille yhtään maalia. Maalinteossa tytöt onnistuivat kymmenen kertaa.

E11 -sarjan voitto sinetöitiin puhtaan alkusarjan jälkeen finaalissa, joka eteni 1-1 tilanteesta jännittävään rangaistuslaukauskilpailuun. Vuonna 2008 syntyneet tytöt voittivat kaikki alkusarjansa pelit tehden 22 maalia ja torjuen kaikki vastustajiensa laukaukset.

Rohkeaa pelaamista ja itsensä ylittämistä

Kuopiossa joukkueiden pelillisinä teemoina oli pallottoman pelaajan ahkeruus, pallollisen pelaajan uskallus, pelikaverin auttaminen ja erityisesti itsensä ylittäminen ja rohkeus. Joukkueen päävalmentaja Toni Kinnusen mukaan kentällä nähtiin mahtavia pelikuvioita, paljon maalipaikkoja, toivottua yhteispeliä ja uskallusta pelitilanteissa.

Maalivahtipeli toimi erinomaisesti silloin, kun vastustajat pääsivät yrittämään maalintekoa. Pelinhallinta kokonaisuudessaan oli ajaxilaisilla. Tytöt venyivät yksilöinä ja joukkueina omalle parhaalle tasolleen ja yhdessä pelaamisen riemu välittyi kentältä katsomoon.

Tuliaisiksi kultaisia muistoja ja roppakaupalla treeni-intoa

Kotijoukot olivat vastassa, kun bussillinen kultamitalisteja saapui takaisin Kempeleeseen. Bussista astui ulos keskenään iloisesti juttelevia tyttöjä, joista jokaisella oli kiire kertomaan vanhemmilleen pelitulosten lisäksi turnausmatkan hauskimmat edesottamukset. Hyvässä porukassa matkustaminenkin on riemukasta ja turnausmatkat antavat jokaiselle osallistujalle elinikäisiä muistoja. Laakereilleen tytöt eivät aio jäädä makaamaan vaan harjoitukset jatkuvat kohti seuraavia turnauksia. Taisivat innokkaimmat kaivaa pallot esiin jo heti seuraavana aamuna.

Ajax Sarkkirannan T08-09 -joukkueessa harjoittelee aktiivisesti reilut kolmekymmentä tyttöä. Kuopiossa loppiaisviikonloppuna pelattuun TalviRonaltiina -turnaukseen lähdettiin kahden joukkueen voimin pelaamaan E10 (-09) ja E11 (-08) sarjoja. Vastustajat tulivat Kuopiosta, Siilinjärveltä, Iisalmesta, Jyväskylästä, Joensuusta ja Oulusta. Pelimuotona oli 8v8.

Youtube-video