Ajax - Oulun Tarmo & Ajax - Oulun Reipas
Julkaistu: 04.08.2019 00.00

Ajax - Oulun Tarmo & Ajax - Oulun Reipas

Ajax-OuTa (27.6.2019)

Kevätkauden viimeisellä kierroksella Ajax sai vastustajakseen sarjataulukon yläpäässä majailevan Oulun Tarmon. Sarkkirannan stadionille saapuneet katsojat saivat todistaa hyvätasoista jalkapallo-ottelua, jossa vastaan ottivat kaksi pelaavaa ja taitavaa joukkuetta. Ajax Sarkkiranta sai otteluun iskukykyisen joukkueen maalivahtejaan lukuun ottamatta, veskarin virkaa toimittikin perinteisesti keskuspuolustajan tonttia edustava Jani Mustakangas. Ensimmäisen puoliajan hallitseva osapuoli oli selvästi Oulun Tarmo, joka pääsikin rokottamaan kotijoukkuetta peräti kolme kertaa. Muutamia pistohyökkäyksiä lukuun ottamatta, Ajaxin hyökkäyspelin rattaat alkoivat pyöriä toden teolla vasta toisella puoliajalla ja kotijoukkue tulikin kahdella osumallaan vain maalin päähän vierailijasta. Vierailijat kestivät kuitenkin Ajaxin rynnistykset ja saivat maalattua 67. peliminuutilla 2-4 maalin, jonka jälkeen Ajax ei enää päässyt jaloilleen, eikä täten oikein haastamaan vastustajaansa.

Ajax – OuRe(30.7.2019)

Syyskauden ensimmäinen mittelö tarkoitti myös Ajax Sarkkirannan miesten edustusjoukkueen pelien puolenvälin krouvin ohittamista. Harjoituskaudella Oulun Reipas kuritti Kempeleen jalkapalloylpeyttä, mutta tässä ottelussa Ajax otti ohjat käsiinsä heti ensiminuuteilla. Vierailijajoukkueen roolissa ollut Ajax Sarkkiranta aloitti ottelun terävästi. Raivokas prässi meinasi näet synnyttää maalin jo ensimmäisellä peliminuutilla, mutta pallo viuhui hieman onnekkaastikin OuRe:n maalin ylitse. Hyökkääjät Veeti Korpela sekä Ajaxin tuore vahvistus Taneli Kukkonen pamauttivat maalit mieheen ja puoliaikaa lähdettiin viettämään 1-2 numeroissa, kotijoukkueen onnistuttua myös maaliteossa hieman onnekkaan sattuman kautta.

Toisella puoliajalla tapahtui seuraavaa: Jaakko ”Jake” Karjalaisen taidokas yksilösuoritus päättyi komeaan osumaan, Ilari Hervan knuckle ball - maalarointi tuomittiin OuRen omaksi maaliksi, sen osuessa vastustajan puolustajan ahteriin sekä Niko Pietiläinen katkaisi kotijoukkueen kamelin selän lopullisesti 79. peliminuutin osumallaan. Lopputulos 2-5 tarkoitti sitä, että Ajax nappasi pisteet Heinäpäästä Kempeleeseen.

- T.K.