Ajax-Sarkkirannan toiminnanjohtaja Arttu Kauppinen siirtyy uusien haasteiden pariin.
Julkaistu: 07.11.2019 00.00

Vuodenvaihde tuo tullessaan henkilöstömuutoksia, kun 3,5 vuoden rupeaman toiminnanjohtajana tehnyt Arttu Kauppinen jättää tehtävänsä ja siirtyy 1.1.2020 alkaen Kempeleen Palloiluhalli Oy:n toimitusjohtajaksi. Arttu jää käytännössä pois toiminnastamme itsenäisyyspäivästä alkaen lomien pitämisen vuoksi. Tiedotamme lähiaikoina toiminnanjohtajan tehtävien järjestämisestä.

Arttu Kauppinen kertoili itse aiheen tiimoilta seuraavaa: ”Halliyhtiön töitä on hajautettu tämän syksyn ja loppuvuoden osalta usealle eri henkilölle ns OTO-tehtäviksi ja se ei ole jatkossa enää ideaali ratkaisu. Lisäksi vuoden 2020 aikana on tarkoitus toteuttaa hankkeen vaihe 2, eli sosiaalitilarakennuksen tekeminen ja tämä vaatii myös työntekijäresurssia, mahdollisista alueen jatkokehittämiseen liittyvistä tehtävistä puhumattakaan. Näin ollen tehtävä halliyhtiön toimitusjohtajana tuli ajankohtaiseksi ja olin siitä kiinnostunut ja tulin valituksi.

Ajax-Sarkkirannan osalta 3,5 vuotta on mennyt todella nopeasti. Työ on ollut mukavaa, mutta suoraan sanottuna sitä on ollut liikaa, kun huomioi, että kiireisen ja hektisen toiminnanjohtajan työn lisäksi tehtäviä on ollut runsaasti halliyhtiön puolella. Nyt on sopiva hetki siirtyä uuden haasteen pariin, koska ne työt mitä minut palkattiin Ajax-Sarkkirantaan tekemään, on saatu tämän hienon seurayhteisön moninaisella yhteistyöllä toteutettua. Näistä tehtävistä oleellisimpina voi nostaa toki Ojan Rauta Areenan valmistumisen, pelaajamäärän merkittävän kasvun, seurayhteistyön syventymisen ja lukion urheilijapolun aloituksen muun muassa. Sydämelliset kiitokset kaikille ihmisille, joiden kanssa olen saanut toimia kuluneen 3,5 vuoden aikana. Mies voi lähteä Ajaxista, mutta Ajax ei lähde miehestä :)

Kempeleen Palloiluhalli Oy:n hallituksen puheenjohtaja Miika Hakola oli innoissaan uudesta rekrytoinnista: ”Olen erittäin tyytyväinen, että saamme Artun vahvan osaamisen täysin halliyhtiön käyttöön. Toimintaa on tarkoitus lähteä kehittämään voimakkaasti lähitulevaisuudessa. Ojan Rauta Areenan yhteyteen tuleva sosiaalitilarakennus aloitetaan heti ensi keväänä. Tahtotilana on, että alueelle rakennetaan merkittävä kilpa- ja huippu-urheilun keskus, pitäen sisällään mm. urheilutalon, kuntosalin sekä valmennus ja testaustoimintaa. Toki suunnitelmien toteuttaminen vaatii myös seuroilta sitoutumista ja tahtoa kehittää toimintaansa jäsenistönsä parhaaksi.”

Koko seurayhteisö kiittää Arttua kuluneista vuosista sekä panoksesta jalkapallotoiminnan kehittämiseksi. Lisäksi Ajax-Sarkkiranta ry toivottaa onnea ja menestystä uusiin haasteisiin. Näemme jalkapallokentillä.