Ajax T0809 käynnisti piirisarjan Sarkkirannassa voitokkaasti!
Julkaistu: 12.06.2020 00.00

Ajax T0809 käynnisti piirisarjan Sarkkirannassa voitokkaasti!

Ajax T0809 tytöt valmistautuivat tulevaan P12 sarjan peliin pikkuhallissa. Joukkuepalaverissa oli keskittynyt tunnelma, kun tytöt kuuntelivat valmentajan ohjeita ja neuvoja tulevaan peliin. Hieman jännittyneenä, mutta hyvällä fiiliksellä, tytöt kertoivat suhtautuvansa tulevaan otteluun. Valmentaja muistutti nauttimaan pelistä yhdessä, mutta taistellen. Näissä tunnelmissa lähtivät Ajaxin T0809 pelaajat kohti peliä Limingan Pallokarhujen pelaajia vastaan.

Peli lähti käyntiin vauhdikkaasti Aino-Sofia Juntusen laukoessa joukkueen hienoista syötöistä 0-2 johtoon. Tytöillä oli taistelutahtoa ja rohkeasti he lähtivät kamppailutilanteisiin. Joukkue pelasi ensimmäistä puoliaikaa hienosti syötellen ja hyviä harhautuksia tehden.

Yleisöä oli paikalla nelisenkymmentä ja kannustus Ajaxin tytöille oli innokasta. Lämpimässä auringonpaisteessa yleisö sai seurata jännittävää ja tilannerikasta peliä. 1. puoliajan lopussa Pallokarhut tasoitti tilanteen 2-2:een.

Puoliajan jälkeen lähdettiin jälleen vauhdikkaasti peliin. Aino-Sofia nosti joukkueen ensin 3-2 ja lopulta 4-2 johtoon. Jännitys tiivistyi yleisön joukossa jälleen, kun Pallokarhut kavensivat joukkueensa rangaistuspotkulla tilanteeseen 4-3. Viimeiset 15 minuuttia peliä olivat väsymyksen siivittämät. Tytöt säilyttivät johtonsa hienosti taistellen ja Venla Panulan hyvän maalivahtipelin ansiosta voittaen lopulta pelin 4-3.

Tytöt ottivat voiton tyynesti ja juoksivat loppuverryttelynä sukat jalassa kentän ympäri. Parasta pelissä tyttöjen mukaan oli ollut sujuva yhteistyö ja tietysti voitto!

Ajax T0809 joukkueen pelit jatkuvat tiiviisti. Lauantaina on P11 sarjan aloitus Rovaniemillä ja P12 sarja jatkuu jo sunnuntaina Raahessa. T13 sarja ja junnuliiga pääsevät vauhtiin juhannuksen jälkeen.

Palloliiton LIVE seurantakin sujui onnistuneesti joukkueenjohtajien voimin. Vaikka LIVE seuranta on saatavilla P12 ja T13 sarjoissa, niin kannustusjoukot sankoin joukoin koti- ja vieraspelejä seuraamaan. Ajax T0809 joukkueen jalkapallokesä sai upean alun P12 sarjan pelissä!

Minna Lehtomaa

Ajax T0809 mediavastaava