Julkaistu: 12.10.2020 00.00

Seuran ohjeet toimintaan koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi 12.10.2020

• Harjoituksissa sekä lasten ja nuorten peli- ja kilpailutilanteissa ovat mukana vain urheilijat, valmentajat ja tarvittavat toimihenkilöt.
  • Kasvomaskia tulee käyttää aina kun se on mahdollista. Maskin käytössä tulee huomioida siihen liittyvät ohjeet. Valmentajilta ja pelaajilta ei edellytä maskin käyttöä harjoitus- ja pelitoiminnan aikana. Muilla toimihenkilöillä (yli 15v) kasvomaskin käyttö on pakollista.
  • Sisätiloissa tapahtuvaan peli- ja harjoitustoimintaan ei päästetä yleisöä. Mikäli lasten peli- ja harjoitustoiminnassa vanhemman läsnäolo on välttämätöntä lapsen osallistumisen mahdollistamiseksi, vanhemman tulee käyttää kasvomaskia ja seurata tapahtumaa kenttäalueen ulkopuolelta lähikontakteja välttäen. Perhefutiksessa vanhempien kasvomaskien käyttöä suositeltavaa.
  • Toimintaan ei saa osallistua, jos on mitään sairastumiseen viittaavia oireita.
  • Mikäli aivastuttaa/yskityttää nosta hihasi eteen suojaksi.
  • Ojan Rauta Areenan ja Kurikkahaantien hallin pukuhuoneet eivät ole käytössä normaaliin harjoitustoimintaan. Mikäli hallien käyttäjä tarvitsee pukuhuoneen, on se varattava erikseen toiminnanjohtajan kautta. Pukuhuoneen varannut käyttäjä vastaa niiden siivouksesta annettujen ohjeiden mukaisesti. Joukkueiden 1.11.2020 alkavasta koulujen liikuntasalien käyttöön liittyvät ohjeet päivitetään myöhemmin. Perhefutiksessa pukuhuoneiden käyttöä voi jatkaa toistaiseksi lähikontakteja välttäen. Oleskelua pukuhuoneissa ei sallita.
  • Käsihygieniaan on kiinnitettävä erityistä huomiota. Kädet on pestävä huolellisesti ennen ja jälkeen harjoituksen. Käsidesiä on suositeltavaa olla saatavilla harjoituksen aikana.
  • Mikäli joukkueen tapahtuman järjestäjä on toinen taho, noudatetaan järjestäjän ohjeita.
  • Jos epäilet koronavirustartuntaa, seuraa THL:n ohjeita

THL:n, Aluehallintoviraston ja Olympiakomitean ohjeet koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi.

Lisätiedot ja kriisiviestintä: Antti Kiviniemi, toiminnanjohtaja, p. 050 3219980