Juha Malisen seuravierailu Ajax-Sarkkirantaan antoi jälleen paljon!
Julkaistu: 28.11.2018 00.00

Juha Malisen seuravierailu Ajax-Sarkkirantaan antoi jälleen paljon!

Ajax-Sarkkiranta pääsi pari vuotta sitten mukaan palloliiton kehityksenseurantaan. Yhtenä osa-alueena kehityksen seurannan vuosikelloon kuuluvat seuravierailut. Pohjois-Suomen valmennuskeskuksen päällikkö ja nuorten maajoukkuevalmentaja Juha Malinen vieraili seurassamme 27.-28.11.2018. Tämä oli Juhalle toinen käynti Ajaxissa ja anti oli jälleen todella vahvasti plusmerkkinen!

Ohjelma koostui seuratason tapaamisesta, kehityksenseurannassa olevien joukkueiden harjoitusten seuraamisesta ja niihin liittyvästä palautteesta sekä valmentajakoulutuksesta. Runsaslukuinen valmentajajoukko kuunteli tarkasti Malisen nostamia asioita harjoitteluun liittyen, sekä kyseli aktiivisesti niin junioreiden harjoitteluun liittyvistä asioista, kehityksenseurannasta kuin seurojen palloliitto uudistuksestakin.

Ajax-Sarkkirannan mediatiimi oli niinikään valppaana ja otti Juhalta kiteytetyt kommentit vierailusta ja terveiset Ajaxilaisille. "Pääosin toiminta on selkeällä ja hyvällä mallilla. On myös ilahduttavaa nähdä, että seuran profiili on alkanut hahmottumaan ja seura tekee töitä taatakseen toimivan pelaajapolun taaperosta aikuisikään asti. Paikalla oli hyvin valmentajia, jotka olivat suunnitelleet harjoitukset hyvin, olivat aktiivisia ja kyselivät paljon. Ajax-Sarkkirannassa on eteenpäin menevä ympäristö, johon vanhemmat voivat tuoda lapsensa luottavaisin mielin. Toki niinkuin muuallakin, tulee Ajaxissakin pystyä tekemään kaikilla osa-alueilla asiat koko ajan paremmin ja paremmin, jotta suomalainen jalkapallo voi ottaa seuraavat askeleet."

Ajax-Sarkkiranta kiittää Juhaa antoisasta vierailusta sekä Palloliittoa kehityksenseurannan mahdollistamasta kehittävästä vuorovaikutuksesta niin pelaajien, valmentajien kuin seurankin osalta.