Maireat pommit jatkuvat- uuden hallin viereen täysikokoinen jalkapallotekonurmikenttä!
Julkaistu: 09.05.2019 00.00

Kempeleen Linnakankaalle tulevan hallin viereen rakennetaan täysikokoinen jalkapallotekonurmi. Kempeleen kunnalistekniikkapäällikön Eelis Rankan mukaan rakentaminen alkaa välittömästi ja tarkempi aikataulu sekä valmistumisajankohta selviävät ensi viikolla.

Kempeleen kunta haki kentän rahoitukseen avustusta ja myöntävä päätös asiasta tuli tänään. Näin ollen kentän tekeminen on mahdollista aloittaa. Ajax-Sarkkirannan toiminnanjohtaja Arttu Kauppinen oli uutisesta tottakai mielissään ja kommentoi asiaa seuraavasti: "Kempeleen kunta pyysi meiltä lausuntoa Linnakankaan osalta kun pohdittiin ulkokenttien osalta olosuhteiden kehittämistä vastaamaan tarpeita. Nykyinen tekonurmi Sarkkirannassa on ns tupaten täynnä ja tarve toiselle jalkapallotekonurmelle oli akuutti. Linnakankaaseen päädyttiin, jotta tarpeiden mukaiset kentät löytyisivät molemmin puolin moottoritietä ja näin ollen olosuhteiden saavutettavuus mm omaehtoiseen harjoitteluun paranee oleellisesti. Aivan mahtavaa, että kunta sai myönteisen tukipäätöksen ja kenttä toteutuu. Uuden hallin ja ulkokentän yhdistelmä muodostaa jo tietynlaisen harjoituskeskuksen ja antaa hienot mahdollisuudet erilaisten tapahtumien toteuttamiseen. Iso kiitos kunnalle asian eteen tehdystä työstä ja siitä, että vuorovaikutus urheiluseurojen suuntaan toimii esimerkillisesti!"

Tiedotamme lisää kun tarkempi rakennusaikataulu on selvillä.