Erinomaiset olosuhteet ja laadukas toimintaympäristö - Tervetuloa valmentajaksi Ajax-Sarkkirantaan!
Julkaistu: 21.08.2019 00.00

Oletko aloitteleva valmentaja, kokenut kettu, valmentamisesta ammattia hakeva vai yhdistelmä jostain edellämainittujen väliltä? Meiltä löytyy vaihtoehtoja niin kilpa- haaste- kuin harrastetasoiltakin. Tehtäviä voidaan räätälöidä osaamisesi ja halukkuutesi mukaan niin vastuuvalmentajan, valmentajan, kuin apuvalmentajankin rooleihin. Myös erikoisosaamiselle, kuten maalivahtivalmennus ja fysiikkavalmennus on käyttöä.

Ajax-Sarkkiranta on yksi suurimmasta jalkapalloseuroista Pohjois-Suomessa (keväällä 2019, 3:s). Lisenssipelaajia meillä on noin 700. Toimintaa on 3-4 vuotiaiden perhefutiksesta, juniorijoukkueisiin ja aikuistenjoukkueisiin niin tyttö- kuin poikapuolellakin.

Olosuhteemme ovat alueen huippua. 13.9.2019 otetaan käyttöön uusi täysikokoinen oma jalkapallohalli, nykyisen pienen jalkapallohallin lisäksi. Ison jalkapallohallin viereen valmistuu niinikään syksyllä täysikokoinen jalkapallotekonurmi ja sen myötä pienimuotoinen harjoituskeskus. Lisäksi käytössä ovat kesäisin Kempeleen muut tekonurmi- ja luonnonnurmikentät.

Satsaamme vahvasti pelaajien laadukkaaseen arkeen ja pelaajapolun rakentamiseen entistäkin paremmaksi. Tästä osoituksena mm olosuhdepanostukset, urheilijapolku jalkapalloilijoille Kempeleen lukion yhteyteen, Palloliiton/ P-S valmennuskeskuksen kehittymisen seuranta niin tyttö- kuin poikapelaajillamme sekä laaja seurayhteistyö mm Tervarit Junioreiden kanssa eri ikävaiheissa. Seurayhteistyöstä toimivana esimerkkinä mm ympärivuotinen pelitoiminta eri ikäisille, Kai Pahlman pronssi YJ joukkueellamme 2019 sekä neljä nuorten maajoukkuevalintaa 20.-22.8 U15 Ruotsi-Suomi kaksoismaaotteluun. Yhtenä tärkeimmistä elementeistä tässä yhtälössä on tietysti valmennus, johon panostamme suunnitelmallisesti.

Valmentajien tukena seurassamme ovat mm:

U10-U14 ikävaiheiden valmennuspäällikkö Mikko Väänänen (UEFA B ja mm vuoden valmentaja/pojat Pohjois-Suomen piiri 2018)

U5-U9 ja U15-aikuiset sekä harrastejoukkueet valmennuspäällikkö/ seuran toiminnanjohtaja Arttu Kauppinen (UEFA B)

Valmentajakoulutukset: Henkilökohtaisen koulutussuunniltelman mukaisesti, Seuralla on mahdollisuus sisäisiin koulutuksiin aina UEFA C tasolle asti. 2-3 valmentajaa seurastamme kouluttautuu vuosittain seuran kustantamana ylemmille valmentajatutkinnoille (C+, UEFA B jne).

Peli-Identiteettityö: Peli-ID työ määrittelee Ajax-Sarkkirannan valmennuslinjan käytäntöön. Materiaalina työ pitää sisällään koko ajan laajentuvan videomateriaalipankin sekä harjoitussuunnitelmat. Näihin valmentajillamme on mahdollisuus vaikuttaa myös itse mm 5vs5, 8vs8 ja 11vs11 sekä maalivahtivalmennustyöryhmien kautta.

Valmennuksen johtoryhmä: Ryhmä kouluttautuneimpia ja kokeneimpia valmentajiamme on tukenasi tarpeen mukaan ja ratkoo valmennukseen liittyviä ajankohtaisia asioita.

Seurasihteeri: Seurasihteerin palvelut ovat valmentajiemme käytössä, jonka kautta valmentajakorvausten hakeminen jne toimii sujuvasti ja voit keskittyä itse valmentamiseen.

Tervetuloa valmentajaksi Ajax-Sarkkirantaan!

Kysy lisää valmennuspäällikkö Mikko Väänäseltä mikko.vaananen@ajaxsarkkiranta.fi / puh: 050 321 3618