AJAX-SARKKIRANNAN KORONATOIMENPITEET 27.4.2021 ALKAEN

AJAX-SARKKIRANNAN KORONATOIMENPITEET 27.4.2021 ALKAEN

Päivitetty 25.5.2021

OHJEISTUS ULKONA TAPAHTUVAAN TOIMINTAAN

• Ulkokentillä alle 18-vuotiaat toimivat normaalisti THL:n ohjeita noudattaen.
  • Yli 18-vuotiaat toimivat enintään 50 hlön ryhmissä, joissa voivat harjoitella pelinomaisesti. Yli 18-vuotiaat voivat pelata Palloliiton kilpasarjojen otteluita.
  • Harjoitus- ja ottelutapahtumat järjestetään ilman yleisöä. Kenttäalueiden läheisyydessä huomioitava paikallisviranomaisten määrittämät kokoontumisrajoitukset (enintään 50 hlöä).
  • Pukuhuoneiden käyttöä vältetään. Ottelutapahtumissa pukuhuone järjestetään vierasjoukkueille tarpeen vaatiessa. Kotijoukkue vastaa pukuhuoneen siivouksesta ja desinfioimisesta.
  • Muilta osin ottelu- ja turnaustapahtumissa noudatetaan Palloliiton ohjeita https://www.palloliitto.fi/ajankohtaista/covid-19-...

OHJEISTUS SISÄLLÄ TAPAHTUVAAN TOIMINTAAN

• Joukkueiden harjoituksissa ovat mukana vain urheilijat, valmentajat ja tarvittavat toimihenkilöt. Kaikkien 12 vuotta täyttäneiden, jotka eivät osallistu liikuntasuoritukseen, on käytettävä kasvomaskia. Huom! Mikäli pelaajan osallistuminen vaatii vanhemman läsnäoloa, vanhempi voi seurata toimintaa kenttäalueen ulkopuolelta kasvomaskia käyttäen. Muussa tapauksessa vanhempi ei tule halliin tai sisätiloihin, vaan saattaa pelaajan sisäänkäynnille, jossa valmentaja on nuorimmilla vastaanottamassa pelaajaa.
  • Harrastusryhmien ja -joukkueiden tarpeetonta yhdistelyä tai sekoittamista vältetään ja harjoitusryhmien kokoa pienennetään mahdollisuuksien mukaan. Joukkueet voivat osallistua pelitoimintaan järjestäjän ohjeiden mukaisesti.
  • Ojan Rauta Areenalla ja Kurikkahaantien hallissa noudatetaan Kempeleen Palloiluhallin Oy:n ohjeita.
  • Älä tule halleille sairaana tai jos epäilet COVID-19 tartuntaa
  • Desifioi/ pese kätesi halleille tultaessa ja sieltä poistuttaessa. Käytä tarvittaessa hanskoja.
  • Mikäli aivastuttaa/ yskityttää nosta hihasi eteen suojaksi.
  • Ojan Rauta Areenan ja Kurikkahaantien hallin pukuhuoneet eivät käytössä. Kunnan liikuntasalien pukuhuoneissa vältetään tarpeetonta oleskelua.
  • Lämmittelyalue on käytössä 15 min ennen kenttävuoron alkua ja 15 min sen jälkeen. Lämmittelyalueelle voi mennä aikaisintaan 30 min ennen vuoron alkua, mikäli edelliset vuoron käyttäjät ovat poistuneet ja sinne siirtymistä valvoo joukkueen valmentaja tai toimihenkilö. Lämmittelyalueelta on poistuttava 15 min kenttävuoron jälkeen.
  • Kenttäalueelle saa mennä, kun edelliset joukkueet ovat poistuneet kentältä. Siirtymiset tapahtuvat siten, etteivät joukkueet kohtaa toisiaan.
    • Ojan Rauta Areena:
      • Joukkueen valmentaja ottaa joukkueen kokoon hallin ulkopuolella ja johdattaa joukkueensa yhtenä ryhmänä hallin keskioven kautta lämmittelyalueelle.
      • Kenttäalueelle siirrytään edelleenkin yhtenä ryhmänä valmentajan johdolla reittiä, jossa toista ryhmää ei kohdata. Huom! Joukkueen ja pelaajien on otettava tavarat mukaansa, eli niitä ei jätetä lämmittelyalueelle.
      • Kenttävuoron päätyttyä joukkueen tulee siirtyä yhtenä ryhmänä valmentajan johdolla joko lämmittelyalueelle loppuverryttelyyn tai ulos ns. lasikulman pyöröoven kautta. Loppuverryttelyn osalta on toteutus ja paikan valinta tehtävä niin, että se ei aiheuta tarpeettomia kohtaamisia muiden ryhmien kanssa.
      • Tätä ohjetta on erityisellä tarkkaavaisuudella noudatettava, kun areenalla on useampia käyttäjiä tai kyseessä on saumakohta vuorojen vaihdossa kahden eri seuran välillä.
    • Kurikkahaantien halli:
      • Pelaaja voi saapua lämmittelyalueelle, kun edelliset vuoron käyttäjät ovat poistuneet ja sinne siirtymistä valvoo joukkueen valmentaja tai toimihenkilö. Kokoontuminen ulko-ovelle ei ole välttämätöntä.
      • Kentälle siirtyminen tapahtuu lämmittelyalueen puoleisesta kulmasta. Kentältä poistutaan wc-tilojen puoleisesta kulmasta
      • Lämmittelyalueelle voi jättää pelaajan tavarat siistiin järjestykseen siten, että seuraavaksi saapuvalla joukkueella on tilaa tehdä samoin lämmittelytilan pienentymättä.

Kempeleen kunnan tiedote 21.5.2021: https://www.kempele.fi/ajankohtaista/sosiaali-ja-terveys/koronatoimenpiteet-kempeleen-kunnassa-su-13.6.2021-saakka.html

Kempeleen Palloiluhalli Oy:n ohjeet: https://www.kempeleareena.fi/uutisia/paivitetyt-toimintaohjeet-ojan-rauta-areenan-ja-kurikkahaantien-hallien-kayttajille

THL:n ohjeet: https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tarttuminen-ja-suojautuminen-koronavirus