Ojan Rauta Areena laajenee - Ajaxin palloilijoille lisää monipuolista harjoittelua
Julkaistu: 08.02.2021 11.10

Ojan Rauta Areenan yhteyteen Kempeleen Linnakankaalle kohoaa uusi monipuoliset harjoitteluedellytykset tarjoava urheilutalo syksyllä 2021. Kempeleen Palloiluhalli Oy:n hanke tulee sisältämään Kuntomo Oy:n kuntosalin, laajan harjoittelutilan, fysioterapia-, hieronta- ja testaustoiminnot, ravintola Hugon ravintolapalvelut. Lisäksi tarjolla on neuvottelutilat, lounge, saunatila, pukuhuoneita, pesutiloja, toimistoja, varastotilaa ja varustepainotilaa. Pelaajatunnelin kautta varmistetaan suora kulku Ojan Rauta Areenalle.

Ajaxin P09-joukkueen vastuuvalmentaja Ville Rautio toteaa parantuvista olosuhteista: "Olosuhteiden kehittyminen tarjoaa erityisesti fyysiseen harjoitteluun paljon lisää. Fyysinen harjoittelu on yhä aiemmasta vaiheesta kriittinen osa kokonaisvaltaista pelaajakehitystä ja laajennuksen avulla mahdollisuudet sen toteuttamiseen ottavat ison askeleen eteenpäin. Oheistoimintojen keskittyminen yhteen paikkaan antaa lisää potentiaalia yksilöidenkin kehittymisen seurantaan."

Vuoden alusta Ajax-Sarkkiranta ry:n puheenjohtajana aloittanut Antti Näykki näkee vastaavasti entisestään parantuvien olosuhteiden olevan edellytys seuran toiminnan pitkäjänteiselle kehitykselle. Samalla se on osoitus hyvästä yhteistyöstä Ajax-Sarkkirannan, Kempeleen Kirin, Tervareiden kanssa Kempeleen Palloiluhallin kehittämiseksi. Kehittyvät olosuhteet palvelevat pelaajia, heidän lähipiiriään ja kempeleläisiä yleisesti. Antti toivottaakin kaikki tervetulleeksi harrastamaan jalkapalloa hyviin olosuhteisiin. Vanhemmatkin voivat treenata samaan aikaan kuntosalilla!

Kuntomon Jussi Lotvonen kertoo avattavan kuntokeskuksen olevan Suomen mittakaavassa huikea. Kuntomon palvelutarjonta on suunniteltu siitä lähtökohdasta, että lapset, nuoret ja aikuiset voivat harjoitella kaikki samalla salilla omat harjoittelun erityispiirteet huomioiden. Ajaxin palloilijoita Kuntomo tukee yksilöllisen harjoittelun tukena tukemassa palloilijan kehittymistä. Myös vammojen ehkäisy on tekemisen keskiössä.