Pitkäaikaisen seuratoimijan Kimmo Kärjen muistoa kunnioittaen
Julkaistu: 04.07.2021 11.00

Pitkäaikaisen seuratoimijan Kimmo Kärjen muistoa kunnioittaen

Ajax-Sarkkirannan pitkäaikainen seuratoimija Kimmo Kärki (11.3.1971 - 8.6.2021) menehtyi äkillisesti sairauskohtaukseen kesäkuun alkupuolella. Kimmo ehti valmentaa noin 15 vuoden aikana Ajaxissa kolmea joukkuetta ja onkin lienee pitkäaikaisin Ajax-Sarkkirannan mukana ollut toimija. Lisäksi Kimmo ehti tehdä seuratyötä johtokunnan sihteerinä ja sen jäsenenä. Mahtuupa joukkoon myös ura joukkueenjohtajana. Kimmo aloitti Ajax-uransa vuonna 2002 vanhimman poikansa innoittamana. Poika innostui jalkapallosta isänsä jalkapallotaustan myötä. Kimmo pelasi juniorivuotensa sekä aikuisikänsä pitkälti Raahen Ponnistuksen riveissä. Peliura loppui kuitenkin jo 25-vuotiaana pahoihin polvivammoihin. ”Ehti uralle kuitenkin yksi mestaruuskin tulla Taivalkosken puulaakiturnauksesta, 90-luvun alkupuolella.” Kimmo tunnelmoi, pilke silmäkulmassa. Kempele saa kiittää Kimmoa omasta seurasta: ”Lisäksi on tietysti hienoa, että meillä on Kempeleessä oma futisseura, jossa saa olla mukana”.

Viimeiset vuodet Kimmo toimi Oulunsalon Pallon valmennuspäällikkönä. Valmennuspäällikkönä Kimmo teki edelleen yhteistyötä Ajaxin kanssa muun muassa YJ-toiminnan myötä.

Lämmin osanotto omaisille Kimmon poismenosta koko Ajax-Sarkkirannan futisperheeltä.