Ajax-Sarkkirannan yhteiskunnallinen hyöty on arvoltaan 6,9M€!
Julkaistu: 03.01.2022 18.00

Ajax-Sarkkirannan yhteiskunnallinen hyöty on arvoltaan 6,9M€!

Ajax-Sarkkirannan yhteiskunnallinen hyöty on UEFA SROI-mallinuksen mukaan arvoltaan 6,9M€. UEFA SROI*-mallinnus on työkalu, jolla mitataan jalkapalloon sijoitetun pääoman sosiaalista tuottoa harrastajien osalta. Mallinnus perustuu tutkittuun tietoon ja sen asiantuntijoina ja yhteistyökumppaneina toimivat puolueettomat kansalliset ja kansainväliset toimijat, joihin kuuluu kansainvälisiä huippuyliopistoja, eri maiden jalkapalloliittoja sekä viranomaistahoja kuten Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL, Taloudellisen yhteistyön ja kehityksen järjestö OECD ja Maailman terveysjärjestö WHO. UEFA SROI-mallinnus on toteutettu kahdessatoista UEFA:n jäsenmaassa vuoden 2019 aikana. Ajax-Sarkkiranta on toteuttanut tutkimuksen Suomen Palloliiton tukemana perustuen vuoden 2019 tietoihin**.

Ajax-Sarkkiranta kiittää lukuisia seuran pitkäjänteiseen ja ansiokkaaseen kehitykseen päätöksillään myötävaikuttaneita henkilöitä, Kempeleen kuntaa, Suomen Palloliittoa, yhteistyöseuroja ja muita yhteistyökumppaneita sekä kaikkia seurahistorian aikana toimintaan osallistuneita pelaajia, vapaaehtoisia ja henkilökunnan jäseniä.

Lisätietoja: Antti Kiviniemi, toiminnanjohtaja, antti.kiviniemi@ajaxsarkkiranta.fi, p. 050 3219980

*Social return of investment; **Uudet olosuhderatkaisut on huomioitu 09-12/2019 osalta.