Voimassa olevat koronatoimenpiteet
Julkaistu: 10.01.2022 10.25

Voimassa olevat koronatoimenpiteet

Päivitetty 14.2.2022

Ajax-Sarkkirannan järjestämässä harrastustoiminnassa huomioitava seuraavat toimenpiteet koronaviruksen tartuntariskin pienentämiseksi. Kaikkien osallistujien on huomioitava terveydenhuollostaan saamansa ohjeet (esim. perhealtistuminen).

• Harjoitus-, ottelu- ja -turnaustapahtumiin voi tulla yleisöä. Joukkueen harjoitusvuoroilla ja järjestämissään tapahtumissa joukkueen toimihlöt valvovat, että yleisö on paikalla ohjeiden mukaisesti (ao. kuvat). Muissa tapahtumissa, tapahtuman järjestäjä vastaa yleisön sijoittumisen valvonnasta.
  • Toimintaan osallistuminen ehdottoman terveenä. Älä tule tapahtumiin sairaana tai jos epäilet COVID-19 tartuntaa
  • Desifioi/ pese kätesi tapahtumapaikalle tultaessa ja sieltä poistuttaessa. Käytä tarvittaessa hanskoja.
  • Mikäli aivastuttaa/yskityttää, nosta hihasi eteen suojaksi.
  • Maskin käyttö suositus yli 12 vuotiaille, jotka eivät osallistu liikuntasuoritukseen.
  • Sisätiloissa järjestettävissä tapahtumissa pelaajat ovat aina joukkueen toimihenkilöiden valvonnassa.
  • Joukkueet huolehtivat mukaan käsidesiä ja hyvästä hygieniasta tapahtumien aikana.
  • Vältetään kokoontumista ja aiheetonta oleskelua pukuhuoneissa.
  • Pitempien turnaus- ja leirimatkojen osalta seurataan lisäksi tapahtumajärjestäjän ohjeita ja päätöksiä. Seura tekee joukkueille suositukset tapauskohtaisesti.

Ohjeita koronataudin jälkeisestä paluusta toimintaan pelaajille ja pelaajien vanhemmille huomioitavaksi yhteistyössä terveydenhuollon ja valmennuksen kanssa: https://terveurheilija.fi/ajankohtaista/paivitetty-suositus-paluu-urheiluun-covid-19-taudin-jalkeen/

Lisätietoja: Antti Kiviniemi, toiminnanjohtaja, antti.kiviniemi@ajaxsarkkiranta.fi, p. 0503219980

Kempeleen kunnan koronatiedotteet