Äitienpäivän herkkupala: P17 SM-karsintasarjaa Linnakankaalla
Julkaistu: 10.05.2023 16.22

Äitienpäivän herkkupala: P17 SM-karsintasarjaa Linnakankaalla

Äitienpäivää voi viettää mukavasti myös jalkapallon parissa. Hercules tulee pelaamaan Kempeleeseen P17-poikien SM-karsintasarjan ottelun Kokkolan Pallo-Veikkoja vastaan. Ottelu alkaa Linnakankaan tekonurmella su 14.5. klo 14.00. Herculeksen joukkueessa pelaa runsaasti vuosina 2006 ja 2007 syntyneitä Ajax-taustaisia pelaajia.

Ottelu on tärkeä lohkossaan kuudennella sijalla olevalle Herculekselle. Rovaniemen Palloseuraan, joka pitää hallussaan ensimmäistä SM-sarjapaikkaan oikeuttavaa sijaa, on matkaa kolme pistettä. Toisaalta, vaikka voittokaan ei vie Herculesta vielä RoPS:n ohi, lohkon kolmaskin sija on vain neljän pisteen päässä.

KPV on lohkon jumbona. Toistaiseksi se on onnistunut voittamaan vain yhden ottelun. Joukkueet ovat kohdanneet toisensa jo kertaalleen. Ensimmäisen sarjapuolikkaan vääntö Kokkolassa päättyi Herculeksen hyväksi 6-3.

AC Oulu/OLS johtaa lohkoa. Herculeksen paikallisvastustaja on kerännyt 26 pistettä. AC Oulu/OLS:n ja RoPS:n lisäksi KuPS, P-Iirot ja Ilves ovat tällä hetkellä kiinni SM-sarjapaikassa. FC Honka ja HJK kisaavat toisen lohkon voitosta.

SM-karsintasarja pelataan kahdessa kymmenen joukkueen lohkossa. Kummankin lohkon viisi parasta saavat paikan heinäkuun puolivälin jälkeen alkavaan SM-sarjaan. Lohkojen kuudenneksi sijoittuneiden karsintaottelun voittaja pääsee myös varsinaiseen SM-sarjaan. Viimeinen paikka menee Ykkösen lohkovoittajien välisen karsinnan paremmalle.

P9-ikäluokan piirisarjaturnaus Sarkkirannassa lauantaina

Kempeleen kentillä on muutenkin vilkas viikonloppu. Lauantaina pelataan Sarkkirannan tekonurmella P9-ikäluokan 1- ja 2-tasojen kevään ensimmäinen piirisarjaturnaus. Ykköstason turnauksessa Ajaxin vieraaksi tulevat HauPa, KaPa, RoPS ja TP-47. Kakkostasolla on enemmän kirjavuutta, sillä edellä mainittujen lisäksi siellä ovat mukana myös FC SCJ, Kolarin Kontio ja LaFK-KKP. Ensimmäiset ottelut pelataan klo 12 ja viimeiset käynnistyvät klo 16.40.

T14-ikäluokan Liiga Pohjoinen jatkuu Linnakankaalla klo 13.00. Ajaxin nimellä pelaava yhteisjoukkue saa KPV/SeMi YJ:n vieraakseen.

Äitienpäivänä pelataan kolme kotiottelua. Aamuvirkut voivat suunnata Sarkkirantaan seuraamaan klo 11.30 alkavaa P13 Kakkosen ottelua Ajax/Sininen - FC SCJ. P14 Kakkosta pelataan kahden ottelun voimin: Ajax - FC SCJ alkaa klo 14.00 ja Ajax/T - FC PaKa klo 16.30. P17 Kakkosen ottelu Ajax - TP-47 alkaa Herculeksen jälkiruokana Linnakankaalla klo 17.00.