Ville Rautio jatkaa Ajaxin puheenjohtajana
Julkaistu: 10.10.2023 11.26

Ville Rautio jatkaa Ajaxin puheenjohtajana

Ville Raution mandaatti Ajax-Sarkkiranta ry:n puheenjohtajana sai jatkoa maanantai-iltana pidetyssä sääntömääräisessä syyskokouksessa. Valinta oli yksimielinen.

Rautio on toiminut seuran puheenjohtajana 12.12.2022 lähtien, jolloin hänet valittiin ylimääräisessä kokouksessa paikkakunnalta muuttaneen edeltäjänsä tilalle. Ennen puheenjohtajuuttaan Rautio on ollut varapuheenjohtajana ja hallituksen jäsenenä. Lisäksi hän toimii valmentajana.

Johtokunta valittiin uusia jäseniä. Vuoden 2023 johtokuntaa täydennettiin, kun seuran kahdessa tyttöjoukkueessa joukkueenjohtajana toiminut Anni Haaranen tuli valituksi. Hänet valittiin myös vuoden 2024 johtokuntaan, johon uutena jäsenenä liittyy Katri Huotari. Ajax-Sarkkirannan poikien valmennuspäällikkö Mikko Väänänen jättäytyy omasta tahdostaan pois johtokunnan työskentelystä.

Miika Hakola, Juho Jaakola, Annukka Juntunen ja Katta Siltavirta jatkavat johtokunnassa. Johtokunnan jäsenten valinnat olivat niin ikään yksimielisiä. Järjestäytymiskokouksessa johtokunta valitsee keskuudestaan varapuheenjohtajan vuodelle 2024.

Reiluun kahteenkymmeneen osallistujaan kohonnut osallistujajoukko hyväksyi myös ensi vuoden toimintasuunnitelman ja talousarvion.

Ajax-Sarkkiranta lähtee uuteen toimintavuoteen mielenkiintoisissa tunnelmissa. Seura on panostanut tämän vuoden aikana runsaasti palkkaamalla uusia ammattilaisia riveihinsä. Tuoreimmat vahvistukset ovat tyttöjen valmennuspäällikkö Harri Panula ja nappulakoordinaattori Tony Ojanperä. Lisäksi aiemmin kuluvana vuonna palkattu Raine Pernu jatkaa seuran toimistotehtävissä ja viestintäpäällikkönä.

Ajax-Sarkkiranta on panostamassa entistä voimallisemmin omaan ydinosaamisalueeseensa alkavalla kaudella. Sen myötä seuran pelaajahuippuja ohjataan omalle polulleen tänä syksynä perustetun Hercules Juniorit ry:n kautta.

Ajax-Sarkkiranta on yksi Pohjois-Suomen suurimmista jalkapalloseuroista yli 850 pelaajallaan.